Přeskočit na obsah

Obchodní podmínky

Smluvní podmínky uměleckých kurzů Ambroziáda

Platné pro všechny akce organizované Uměleckou agenturou Ambrozia o.p.s.

Vymezení pojmů

  1. Kurzem se rozumí některá z akcí pořádaná Uměleckou agenturou Ambrozia o.p.s.
  2. Organizátor je Umělecká agentura Ambrozia o.p.s., se sídlem Velká 93/87, 503 41 Hradec Králové, IČ: 27551008.
  3. Účastník je fyzická osoba, která se účastní nebo má zúčastnit některého z kurzů.
  4. Objednatel je osoba uzavírající smlouvu s organizátorem, jejímž účelem je účast účastníka na některém z kurzů. Objednatelem může být:
    • a) svéprávná fyzická osoba, která se chce stát účastníkem kurzu, nebo
    • b) zákonný zástupce, který přihlašuje na kurz své nezletilé dítě.
  5. Webové stránky kurzů: www.ambroziada.cz

Předmět smluvních podmínek

  1. Tyto smluvní podmínky upravují dle § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“), vzájemná práva a povinnosti mezi organizátorem a objednatelem vyplývající ze smluvního vztahu uzavřeného za účelem účasti na kurzech pořádaných Uměleckou agenturou Ambrozia o.p.s. Tyto akce jsou určeny především pro zdravé děti ve věku 8–18 let, které nevyžadují zvláštní péči a jsou schopny se bez omezení přizpůsobit nastavenému režimu kurzu. Vybrané typy kurzů mohou být určeny také pro dospělé (viz popisy na webu), rovněž bez nutnosti zvláštní péče. Nedílnou součástí těchto podmínek jsou „Ambroziádní pravidla“, zveřejněná na webových stránkách; objednatel s nimi vyjadřuje souhlas odesláním přihlášky.

Přihlášení účastníka na kurz

  1. Přihlášky na kurzy jsou dostupné na webových stránkách kurzů.
  2. Veškerá prezentace na webu má informativní charakter.
  3. Přihláška se podává výhradně prostřednictvím on-line formuláře.
  4. Osoba podávající přihlášku je objednatelem dle čl. 1.4.
  5. Náležitosti přihlášky jsou uvedeny na webu. Za přihlášku se považuje pouze řádně vyplněný formulář obsahující všechny stanovené náležitosti; jinak jde pouze o dotaz.
  6. Přihlášky se podávají ve lhůtách zveřejněných na webu.

Uzavření smlouvy

  1. Smluvní vztah vzniká okamžikem doručení potvrzení přihlášky organizátorem na e-mail objednatele. Do doručení potvrzení má přihláška povahu nezávazné poptávky.
  2. Organizátor si vyhrazuje právo přihlášku nepotvrdit (např. z kapacitních důvodů či na základě negativních zkušeností s chováním účastníka v minulosti). V případě přijaté platby vrátí organizátor uhrazenou částku bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů.
  3. Není-li záloha uhrazena ve lhůtě splatnosti uvedené v potvrzení přihlášky, může organizátor přihlášku zrušit.
  4. Není-li ve lhůtě splatnosti uhrazena celá cena kurzu, je organizátor oprávněn odstoupit ode dne následujícího po uplynutí lhůty; objednateli v takovém případě zaniká právo na vrácení uhrazené zálohy.

Cena kurzu, platební a storno podmínky

  1. Účty pro úhrady:
    • • ČR: 107-9488100267/0100
    • • SR: 131-1272110267/0100, IBAN: CZ74 0100 0000 0131 1272 1102 67, BIC/SWIFT: KOMBCZPP
    • Majitelem účtů je Umělecká agentura Ambrozia o.p.s.
  2. Cena kurzu je uvedena na webu a je splatná do 7 dnů od potvrzení přihlášky (není-li uvedeno jinak).
  3. Přihláška je závazná dle čl. 4.1 těchto podmínek.
    • 5.3.1. Místo účastníka na kurzu je rezervováno a závazně potvrzeno až v okamžiku uhrazení první platby (zálohy nebo celé částky). Pokud není platba uhrazena ve stanoveném termínu, může být přihláška zrušena a místo nabídnuto dalším zájemcům.
    • 5.3.2. Uhrazená záloha je nevratná a slouží ke krytí organizačních a kapacitních nákladů, není-li u konkrétního kurzu uvedeno jinak.
    • 5.3.3. Pokud má účastník sjednáno storno pojištění, lze nárok na pojistné plnění uplatnit pouze tehdy, pokud byla uhrazena celá cena kurzu. Storno pojištění nelze uplatnit pouze z uhrazené zálohy.
  4. Rozložení platby na části lze zvolit v přihlášce.
  5. Platba je uhrazena připsáním na účet organizátora.
  6. Organizátor si vyhrazuje právo v odůvodněných případech změnit cenu (např. změna DPH, významné zvýšení nákladů na dopravu/ubytování/stravu, legislativní změny). Změnu oznámí objednateli bezodkladně; při zvýšení ceny má objednatel právo odstoupit e-mailem do 10 dnů od oznámení. Neodstoupí-li v této lhůtě, je povinen cenu uhradit.
  7. Storno podmínky jsou definovány ve zvláštním dokumentu „Storno podmínky Umělecké agentury Ambrozia o.p.s.“ zveřejněném na webu.
  8. Pozdější příjezd, dřívější odjezd, průběžné vyzvedávání či odjezd na jinou akci nezakládají nárok na vracení poměrné části ceny.
  9. Při předčasném ukončení či přerušení pobytu bez zavinění organizátora (např. rozhodnutí zákonného zástupce, hrubé porušení Ambroziádních pravidel) nevzniká nárok na vrácení ceny ani její části.
  10. V případě nepřijetí účastníka z důvodu nedodání zákonem vyžadovaných dokumentů (zejm. potvrzení o zdravotní způsobilosti/bezinfekčnosti, pokud se vyžadují) nevzniká nárok na vrácení poplatku.
  11. Při vyšší moci (např. živelní pohroma, epidemie) si organizátor vyhrazuje změnu storno podmínek; vrací se všechny nevyužité prostředky.

Program kurzu, místo, termíny, informace

  1. Program kurzů je zveřejněn na webu; organizátor si vyhrazuje právo změny programu.
  2. Na webu jsou uvedeny také místo konání, termíny a další informace.
  3. V závažných a odůvodněných případech může organizátor změnit termín/místo, případně kurz zrušit. Nesouhlasí-li objednatel se změnou, může odstoupit e-mailem do 10 dnů od sdělení; uhrazená cena bude vrácena v plné výši (případně poměrně).
  4. Nejpozději v den nástupu je objednatel/účastník povinen odevzdat všechny požadované dokumenty dle nástupních pokynů (např. čestné prohlášení o bezinfekčnosti, kopii karty pojištěnce apod.). Potvrzení o zdravotní způsobilosti je objednatel povinen dodat elektronicky (e-mailem) nejpozději 60 dní před zahájením kurzu. Nesplní-li objednatel tuto povinnost, nebude účastník na kurz přijat.
  5. U zahraničních kurzů může být při nástupu vybírána vratná kauce v hotovosti, jejíž výše je uvedena v informačním e-mailu k danému turnusu. Po skončení kurzu bude kauce vrácena (případně krácena o prokazatelné výdaje, např. škody nebo náklady na převoz). Evidence kaucí bude zaznamenána v interním systému. Zákonný zástupce souhlasí, že kauce (či její zůstatek) bude vrácena účastníkovi v den odjezdu ze zahraničí, pokud se s hlavním vedoucím nedohodne jinak.
  6. K odjezdu z kurzu může účastník využít autobusovou dopravu (u zahraničních kurzů) nebo jej vyzvedne zákonný zástupce. Pokud účastníka vyzvedává jiná osoba, je nutné o tom předem informovat e-mailem hlavního vedoucího.

Základní povinnosti organizátora

  1. Organizátor na základě smlouvy poskytuje plnění objednateli/účastníkovi dle povahy kurzu.
  2. Organizátor zajišťuje program a zprostředkovává ubytování, stravování a pedagogický i zdravotnický dozor po dobu účasti na kurzu. Může využít třetí osoby.

Základní práva a povinnosti objednatele

  1. Objednatel se seznámil s místem, termíny a programem kurzu.
  2. Objednatel prohlašuje, že zvážil fyzickou i psychickou kondici účastníka a tento je schopen kurz absolvovat; v pochybnostech konzultuje stav s organizátorem.
  3. Objednatel je povinen před nástupem informovat o specifických požadavcích na zacházení či přístupu k účastníkovi.
  4. Objednatel seznámí účastníka s těmito podmínkami a s Ambroziádními pravidly.
  5. Objednatel nemá nárok na vrácení ceny za služby, které účastník vlastní vinou nevyužije.
  6. Neúčast na kurzu, nedokončení nebo zrušení účasti po zahájení z důvodů na straně účastníka nezakládají nárok na vrácení ceny.
  7. Odpovědnost za škodu způsobenou účastníkem:
    • a) při úmyslném poškození hradí zákonný zástupce škodu v plné výši;
    • b) při neúmyslném poškození hradí škodu rovněž; je-li sjednáno pojištění odpovědnosti, může uplatnit nárok z pojištění. Organizátor poskytne potřebnou součinnost (potvrzení, formuláře).

Základní povinnosti účastníka

  1. Účastník je povinen dodržovat Ambroziádní pravidla a pokyny personálu.
  2. Kurzu se nesmí účastnit účastník nemocný nebo v obdobném stavu hrozícím infikací ostatních účastníků.

Odstoupení od smlouvy organizátorem

  1. Organizátor může zrušit smluvní vztah před zahájením nebo v průběhu kurzu, zejména pokud:
    • a) účastník vážně narušuje průběh kurzu (hrubé porušení Ambroziádních pravidel; mezi zakázané vybavení patří mj. alkohol, nealkoholická piva, energetické nápoje, drogy a omamné/psychoaktivní látky vč. kratomu/HHC/CBD, tabákové výrobky vč. e-cigaret a nikotinových sáčků, pyrotechnika, zbraně, zápalná zařízení, nože a jiné ostré předměty, obranné spreje, erotické pomůcky apod.);
    • b) účastník nesplňuje zdravotní, fyzické či psychické požadavky pro účast;
    • c) účastník nesplňuje povinná očkování či jiné požadavky dle zákona č. 258/2000 Sb. a vyhlášky č. 106/2001 Sb. pro zotavovací akce (netýká se příměstských/víkendových kurzů, pokud nespadají do definice);
    • d) objednatel poskytl nesprávné či neúplné údaje nebo nedodal kompletní dokumentaci vyžadovanou při zahájení pobytu (zejm. bezinfekčnost, potvrzení o zdravotní způsobilosti, je-li vyžadováno);
    • e) nastanou okolnosti vyšší moci znemožňující konání kurzu;
    • f) nenaplní se minimální kapacita akce.
  2. Důsledky:
    • a) V případech dle 10.1 a)–d) nevzniká nárok na náhradu za nevyužité služby; odvoz účastníka zajistí zákonný zástupce na své náklady.
    • b) V případě dle 10.1 e) může objednatel požadovat poměrné vrácení ceny za předčasně ukončený turnus; žádost podá e-mailem do 7 dnů od ukončení turnusu; vyplacení do 30 dnů od doručení žádosti.
    • c) V případě dle 10.1 f) vrátí organizátor plnou uhrazenou částku do 30 dnů od oznámení; nevzniká nárok na další náhrady.

Odstoupení od smlouvy objednatelem

  1. Objednatel může odstoupit před nástupem účastníka; storno se řídí samostatnými Storno podmínkami zveřejněnými na webu.
  2. Zrušení účasti lze provést písemně e-mailem z adresy uvedené v přihlášce na info@ambroziada.cz; za den zrušení se považuje den doručení a potvrzení přijetí organizátorem.
  3. Výjimka z 14denního odstoupení: Na smlouvu o účasti na kurzu konaném v konkrétním termínu se vztahuje výjimka dle § 1837 písm. j) OZ; objednatel tedy nemá právo odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu.

Pojištění účastníků a odpovědnost za cennosti a peníze

  1. Případné pojištění v ceně kurzu a jeho rozsah jsou uvedeny u konkrétních kurzů na webu.
  2. Storno podmínky viz samostatný dokument.
  3. Organizátor přejímá hmotnou odpovědnost pouze za cennosti svěřené do úschovy u hlavního vedoucího. Za ztrátu/krádež cenností ponechaných u sebe odpovědnost nenese.
  4. Organizátor nenese odpovědnost za to, jak účastník nakládá se svými peněžními prostředky ve volném čase, ani za výši a účel jeho útrat.

Ošetření a léčba

  1. Pokud organizátorovi vzniknou náklady na převoz/ošetření/hospitalizaci v důsledku porušení podmínek kurzu, je účastník/objednatel povinen tyto uhradit.
  2. Ošetření poskytované zdravotníkem organizátora je součástí ceny.
  3. Zákonný zástupce účastníka souhlasí s poskytováním zdravotní péče a sdílením informací o zdravotním stavu účastníka hlavnímu vedoucímu a zdravotníkovi v době konání kurzu, v souladu se zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách. Zákonný zástupce dále bere na vědomí povinnost dostavit se do příslušného zdravotnického zařízení k udělení souhlasu s poskytnutím zdravotnických služeb, je-li to potřeba, a v případě onemocnění účastníka zajistit jeho bezodkladný individuální odvoz z místa konání kurzu.

Reklamace

  1. Vadné plnění lze reklamovat bezodkladně u hlavního vedoucího; pokud nelze vadu odstranit během kurzu, lze reklamaci uplatnit písemně nebo e-mailem na info@ambroziada.cz do 7 dnů od konce turnusu.
  2. Organizátor je povinen reklamaci prošetřit a rozhodnout o její oprávněnosti do 14 dnů (složité případy do 30 dnů).
  3. Objednatel může využít mimosoudní řešení spotřebitelských sporů prostřednictvím České obchodní inspekce (www.coi.cz).

Souhlas se zpracováním osobních údajů a s pořízením foto/audio-video materiálů

  1. Objednatel souhlasí, aby Umělecká agentura Ambrozia o.p.s., se sídlem Velká 93/87, 503 41 Hradec Králové, IČ: 27551008 (dále jen „organizátor“), jako správce osobních údajů, zpracovávala osobní údaje účastníka v rozsahu uvedeném v přihlášce a souvisejících dokumentech, a to za účelem realizace kurzu, zajištění bezpečnosti účastníka, vedení administrativní a účetní agendy, evidence účastníků a pro následnou dokumentaci a prezentaci činnosti Ambroziády.
  2. Zpracování probíhá v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v platném znění. Osobní údaje budou uchovávány po dobu nezbytně nutnou k naplnění uvedených účelů, nejdéle po dobu 5 let od skončení poslední účasti účastníka na kurzu, pokud právní předpisy nevyžadují delší uchování.
  3. Objednatel výslovně souhlasí, že v rámci činnosti Ambroziády může být účastník fotografován, natáčen a zaznamenáván v průběhu programu, vystoupení či výuky. Pořízené fotografie, video- a audiozáznamy mohou být použity organizátorem k prezentaci a propagaci Ambroziády, zejména prostřednictvím:
    • – webových stránek,
    • – sociálních sítí (např. Facebook, Instagram, YouTube),
    • – tištěných a elektronických propagačních materiálů,
    • – televizních či rozhlasových reportáží, tiskových článků, prezentací a dokumentací činnosti.
  4. Objednatel zároveň souhlasí, že organizátor může poskytnout pořízené materiály třetím stranám, které pro něj zajišťují služby související s prezentací a propagací Ambroziády (např. poskytovatelům reklamních služeb, médiím, spolupracujícím subjektům při publikaci článků, zpravodajství nebo soutěžích), avšak výhradně za účelem propagace Ambroziády a nikdy ne pro samostatné nebo volné komerční využití třetími osobami.
  5. Tento souhlas je nezbytnou podmínkou účasti účastníka na kurzu, neboť pořízení a používání záznamů je integrální součástí průběhu programu a umělecké činnosti. Souhlas se vztahuje na bezúplatné, časově a územně neomezené užití záznamů.
  6. Organizátor se zavazuje, že všechny záznamy budou používány v souladu s dobrými mravy, s respektem k osobnosti účastníků a nebudou využívány způsobem, který by mohl poškodit důstojnost účastníka.
  7. Objednatel má právo obrátit se s dotazem nebo žádostí týkající se osobních údajů na adresu info@ambroziada.cz. Správce zároveň informuje, že účastník nebo jeho zákonný zástupce mají práva podle čl. 12–22 GDPR (zejména právo na přístup, opravu, výmaz, omezení zpracování či stížnost u ÚOOÚ).

Další ujednání

  1. Přechovávání léků u účastníků je v průběhu pobytu zakázáno; výjimkou jsou léky, které účastník nezbytně potřebuje mít u sebe (např. inhalátor, adrenalinový autoinjektor) po dohodě se zdravotníkem. Ostatní léky se předávají zdravotníkovi při nástupu.
  2. Vlastní elektrická zařízení (nabíječky, fény, žehličky apod.) používá účastník na vlastní odpovědnost a v dobrém technickém stavu; za škody způsobené závadou zařízení odpovídá objednatel.
  3. Účastník může být v souvislosti s kurzem přepravován osobním automobilem člena personálu (např. při zdravotní komplikaci, logistice zahraničních kurzů mezi ubytováním a pláží, či v rámci výuky).
  4. Z důvodu nevhodnosti pro dětský organismus se během kurzu nepovoluje konzumace nápojů typu Birell/radler/cider apod. ani energetických nápojů; tyto nápoje může organizátor zabavit.
  5. Z legislativních a hygienických důvodů u dětských zotavovacích akcí nelze konzumovat jiné pokrmy než ty, které vydává turnusová kuchyně (dovoz či zasílání pokrmů není možný).
  6. Kontrola osobních věcí: V případě důvodného podezření na závažné porušení Ambroziádních pravidel (např. držení zakázaných věcí, podezření na krádež) je organizátor oprávněn požádat účastníka o umožnění kontroly osobních věcí (zavazadel, skříněk apod.). Kontrola probíhá za přítomnosti dvou dospělých osob, s pořízením stručného zápisu; zákonný zástupce je informován bezodkladně. Zakázané věci organizátor převezme do úschovy a předá zákonnému zástupci nebo postupuje dle právních předpisů.
  7. Orientační test na alkohol/drogy: Při důvodném podezření na zásadní porušení pravidel může organizátor provést orientační zkoušku (alkotest/test ze slin) za přítomnosti dvou dospělých osob; o výsledku pořídí zápis a informuje zákonného zástupce.
  8. Účastníci jsou vedeni k udržování pořádku a běžnému dennímu úklidu (zametení, vynesení koše, vytření podlahy, čistota sprch a WC).

Závěrečná ustanovení

  1. Objednatel vyplněním přihlášky stvrzuje, že těmto podmínkám rozumí, v plném rozsahu je respektuje a souhlasí s nimi; zároveň se zavazuje seznámit účastníka s body důležitými pro bezproblémové absolvování kurzu.
  2. Organizátor si vyhrazuje právo tyto podmínky měnit nebo doplnit; o změně informuje objednatele v přiměřeném předstihu před zahájením pobytu.
  3. Tyto smluvní podmínky nabývají účinnosti dne 1. června 2025.